Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Τους έδειξε την «προέλευση του κόσμου» και την συνέλαβαν!!!



Η καλλιτέχνης από το Λουξεμβούργο Ντεμπόρα Ντε Ρομπέρτις συνελήφθη από την γαλλική αστυνομία καθώς έδειξε το αιδοίο της σε επισκέπτες μουσείου στο Παρίσι. 


Η τέχνη όπως έχουμε ξαναπεί δεν γνωρίζει σύνορα. Δεν μπορείς να την βάλεις σε καλούπια. Αν ένας καλλιτέχνης θέλει να εκφραστεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όσο προκλητικός κι αν είναι αυτός θα το κάνει. Και όλο και κάποιος εκθεσιακός χώρος θα βρεθεί το φιλοξενήσει. 




Όταν ο Γκουστάβ Κουρμπέ ζωγράφιζε το The Origin of The World το 1866 τα πράγματα δεν ήταν τόσο εξελιγμένα και αν ένα έργο προκαλούσε το κοινό αίσθημα, τότε αυτό καθίστατο απαγορευμένο. 

Σήμερα όμως αυτά τα έργα είναι που έχουν και τη μεγαλύτερη αξία. Αυτή την εποχή στο Musée d’Orsay εκτίθεται το έργο και μια γυναίκα βρήκε τον ιδανικό τρόπο για να το απεικονίσει και να το προωθήσει. 



Χωρίς να φοράει εσώρουχο, έκατσε στο έδαφος μπροστά από τον πίνακα άνοιξε τα πόδια της και έδειξε ότι θέλησε να απεικονίσει και ο Κουρμπέ το 1866. 

Η καλλιτέχνις από το Λουξεμβούργο, η Ντέμπορα ντε Ρομπέρτις μετατρέπει το άψυχο κομψοτέχνημα σε μια ζωντανή περφόρμανς χωρίς ίχνος ντροπής. Το θέμα είναι ότι το μουσείο δεν είχε δώσει καμία έγκριση στην Ντέμπορα και αυτή απλώς στάθηκε μπροστά στο έργο και τέντωσε το αιδοίο της.

Πρόκειται για μια καλλιτεχνική παρέμβαση, όπως είπε, καθώς η πράξη της έγινε κάτω από τον πίνακα του ζωγράφου Γκυστάβ Κουρμπέ «Η προέλευση του κόσμου», που επίσης δείχνει ένα αιδοίο.

Φύλακας του μουσείου την πλησίασε ζητώντας της να αποχωρήσει και κάλεσε την αστυνομία. Σύμφωνα με εφημερίδες του Λουξεμβούργου, τελικά ο εισαγγελέας δεν απήγγειλε κατηγορίες σε βάρος της και αφέθηκε ελεύθερη.

Η Ντεμπορα Ντε Ρομπέρτις μιλώντας στην «Wort» του Λουξεμβούργου δήλωσε πως δεν ήταν μια πράξη επιδειξιομανίας, αλλά αντανακλά το έργο του Γκoυστάβ Κουρμπέ δημιουργώντας ένα νέο «ταμπλό» στο πρωτότυπο έργο τέχνης.

Η Προέλευση του Κόσμου

Ο Γάλλος ζωγράφος του ρεαλισμού, Γκυστάβ Κουρμπέ, δημιούργησε τον πίνακα το 1866. Ήταν παραγγελία του Τούρκου πρέσβη στη Γαλλία, Χαλίλ Μπέη, που είχε μόλις φτάσει στο Παρίσι από την Αθήνα. Ο Χαλίλ Μπέης είχε μία πλούσια συλλογή με ερωτικούς πίνακες, απ’ την οποία δεν μπορούσε να λείπει μια δημιουργία του ανερχόμενου ταλέντου, Γκυστάβ Κουρμπέ.



 Όμως ο Τούρκος πρόξενος, εκτός από λάτρης του γυναικείου φύλου, ήταν σπάταλος και μανιακός χαρτοπαίχτης. Λίγους μήνες μετά την δημιουργία του πίνακα, ο Μπέης αναγκάστηκε να πουλήσει όλη του την περιουσία, για να καλύψει τα τεράστια χρέη του. Έτσι η δημιουργία του Κουρμπέ κατέληξε στην ιδιοκτησία του εμπόρου αντίκων, Αντουάν ντε λα Ναρντ. 

Για τα επόμενα 21 χρόνια, το έργο βρισκόταν στα έγκατα του μαγαζιού του Ναρντ, κρυμμένο πίσω από έναν ανώνυμο πίνακα. Τον εντόπισε τυχαία ο κριτικός τέχνης, Εντμόντ ντε Γκονκούρτ, ο οποίος έγραψε ότι το 1910, ο πίνακας αγοράστηκε από τον Ούγγρο βαρόνο, Φέρεντς Χατβάνι.

Έμεινε στο σπίτι του Χατβάνι στη Βουδαπέστη, μέχρι και το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Σε όλη τη διάρκεια του πολέμου, η Ουγγαρία βρισκόταν υπό γερμανική κατοχή και το 1945, εισέβαλαν οι Σοβιετικές δυνάμεις. Ο πίνακας έπεσε στα χέρια των Σοβιετικών, όταν εισέβαλαν στα πλούσια σπίτια της πρωτεύουσας. Ο βαρόνος Χατβάνι όμως, δεν τους επέτρεψε να πάρουν τον πίνακα. Μετά από αμέτρητες διαπραγματεύσεις, έπεισε του Σοβιετικούς να τον αφήσουν να κρατήσει μόνο ένα πίνακα απ’ την τεράστια συλλογή του. 



                   Το έργο που άλλαξε πολλά χέρια και "προκαλεί" επεισόδια μέσα στο μουσείο

Ο Χατβάνι τα κατάφερε και επέλεξε να σώσει «την προέλευση του κόσμου». Μία δεκαετία αργότερα, ο Χατβάνι πούλησε τον αγαπημένο του πίνακα, έναντι ενάμισι εκατομμυρίου φράγκων. Ο νέος ιδιοκτήτης του ήταν ο ψυχαναλυτής Ζακ Λακάν, ο οποίος ζήτησε από τον ετεροθαλή αδελφό του, τον σουρεαλιστή ζωγράφο Αντρέ Μασόν, να ζωγραφίσει τη δική του εκδοχή του πίνακα. 

Το έργο του Μασόν βρισκόταν στο εξοχικό σπίτι του Λακάν, τοποθετημένο ακριβώς κάτω από τον πίνακα του Κουρμπέ.

Το τέλος της περιπετειώδους πορείας του πίνακα ήρθε το 1995, όταν μεταφέρθηκε στο Μουσείο Ορσέ, για να ξεπληρωθούν τα χρέη της οικογένειας Λακάν.

 Το μυστηριώδες μοντέλο



Η ταυτότητα του μοντέλου που πόζαρε για τον πίνακα δεν είναι γνωστή. Όμως οι περισσότεροι μελετητές συμφωνούν ότι μάλλον πρόκειται για την πανέμορφη κοκκινομάλλα, Τζοάνα Χίφερμαν, που ήταν ερωμένη ερωμένη του στενού φίλου του Κουρμπέ, Τζέιμς Γουίσλερ. Ήταν το αγαπημένο μοντέλο του Κουρμπέ, ο οποίος την είχε ζωγραφίσει άλλες τέσσερις φορές. Αμέσως μετά τη δημιουργία του πίνακα όμως, ο Κουρμπέ μάλωσε με τον Γουίσλερ και η σχέση τους δεν επανήλθε ποτέ. 

Ο λόγος ίσως να ήταν το προκλητικό «πορτραίτο» της όμορφης νεαρής. Το Φεβρουάριο του 2013, το γαλλικό περιοδικό «Paris Match» έγραψε ότι βρέθηκε το δεύτερο κομμάτι του πίνακα, το οποίο είχε ζωγραφίσει ξεχωριστά ο Κουρμπέ. Απεικόνιζε το κεφάλι της μυστηριώδους γυναίκας, που ακουμπούσε νωχελικά στο κρεβάτι. Ο πίνακας βρέθηκε σε ένα μαγαζί με αντίκες στο Παρίσι, το 2010 και αγοράστηκε από έναν ανώνυμο συλλέκτη, έναντι 1.884 ευρώ.


Οι έρευνες έδειξαν ότι υπάρχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ των δύο πινάκων, αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί εάν πρόκειται πράγματι για τον πίνακα που συνόδευε «την προέλευση του κόσμου».

πηγη: .reader - sofakaiparaloga  -   news247 - 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.